Lukijalta
Mielipidekirjoitus

"Jur­va­lai­sil­la oli tässä tärkeä osuus" – Suo­ma­lais­omis­tuk­ses­sa olleet lou­hok­set Ka­li­for­nias­sa ovat nykyään val­jas­tet­tu elä­mys­mat­kai­lul­le

Suomalaiset louhivat Quinnin louhoksesta graniittia jo vuonna 1897. Nykyään alue on muutettu elämyspuistoksi.
Suomalaiset louhivat Quinnin louhoksesta graniittia jo vuonna 1897. Nykyään alue on muutettu elämyspuistoksi.
Kuva: Iida Siitonen

Louhokset Capitol ja Quinn Quarry olivat suomalaissiirtolaisten omistuksessa Kaliforniassa 117 vuotta.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Jurvan Sanomat Digin _1. kk vain 5 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja videot Uutiset sähköpostiisi Tilaajaedut Pelit